dinsdag 24 februari 2015

Welke Wearable kiezen?

Wearables

Hardlopen is één van mijn hobby's, daarnaast schrijf ik ook artikelen voor informatieve sites. Beide vind ik erg leuk om te doen. Omdat ik de laatste tijd meer achter de laptop zit, heb ik gemerkt dat dit niet bevorderend is voor een actieve levensstijl.
Soms zit ik lang te werken om een artikel af te maken. De weegschaal liet me het resultaat van dat stilzitten zien: ongemerkt zijn er een paar kilootjes bijgekomen!  

Toen ik een artikel schreef op Infonu.nl over de concurrentie tussen  Apple met Apple Health en Google met de app Google Fit werd mijn interesse in wearables gewekt. Het is 2015 en ik wil er ook één, de wearable is niet meer weg te denken

Wearables zijn slimme draagbare computertjes die je aan of op je lichaam draagt, zoals armbandjes of smartwatches. 

Om een gezondere en actievere levensstijl te krijgen zou ik graag een wearable, ofwel activity tracker, willen. Zou het me hiermee lukken om de kilo’s snel kwijt te raken? Eerst zal ik een goede wearable moeten vinden. Dit soort aankopen doe ik altijd pas nadat ik goed rondgekeken heb naar de mogelijkheden. 

Op YouTube is veel te vinden, maar zal het mij helpen om de juiste keuze te maken? 


Beste fitness trackers 2015

Om de beste tracker te vinden die in 2015 beschikbaar is, bepaal ik eerst waaraan de tracker moet voldoen. 
Als ik rondkijk op internet zie ik dat het aanbod enorm is. Daarom stel ik een overzicht op waaraan de ideale activity tracker moet voldoen: 

De wearable moet hier zoveel mogelijk aan voldoen:  
  1. betrouwbaar zijn in de registratie, afwijkingen moeten aantoonbaar niet groot zijn
  2. zoveel mogelijk verschillende activiteiten kunnen meten, ook het sporten op mijn crosstrainer
  3. de accuduur moet enkele dagen zijn zodat ik niet steeds hoef op te laden 
  4. compatibele zijn met mijn (oude) smartphone: een Samsung Galaxy S2 
  5. een seintje geven als ik te lang stilzit zodat ik in beweging kom
  6. ik wil mijn voeding op een makkelijke manier kunnen toevoegen 
  7. de doelen wil ik kunnen instellen en ik wil continu zien hoever ik daarmee ben
  8. er moet een schermpje opzitten of een wireless verbinding met mijn smartphone zodat ik ook tussendoor kan kijken naar mijn resultaten
  9. De prijs-kwaliteitverhouding moet kloppen: een goed product voor een passende prijs. Mijn budget is maximaal €150: het moet wel leuk blijven
  10. tenslotte: het oog wil ook wat! een strak en vrouwelijk design heeft mijn voorkeur


activity trackers
bron: http://blackfin360.com/category/wearables/


Het is een flink lijstje geworden! Ik ben benieuwd of het me lukt om een wearable te vinden die hieraan voldoet of dat ik veel concessies moet doen.

De komende tijd zal ik elke wens onderzoeken waarna ik mijn keuze zal maken! 




2 opmerkingen:

  1. En welke is het geworden ben wel benieuwd?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Jimmy, omdat ik nog niet alle modellen bekeken heb, staat mijn keuze nog niet vast. Tijdens mijn zoektocht ben ik al een aantal interessante wearables tegengekomen. Omdat ik ook actief ben op een aantal andere gebieden, heeft mijn zoektocht wat meer tijd nodig dan ik verwachtte. Als je mijn blog in de gaten houdt, dan kun je uiteindelijk lezen welke wearable het geworden is. Groet, Bethink

    BeantwoordenVerwijderen

Bestel je wearable of smart watch