vrijdag 20 maart 2015

A-Rival Qairos

De A-rival Qairos Activity tracker bekeken


De tweede tracker die ik onderzocht heb, is de A-rival Qairos tracker. Het is een tracker die veel in Duitsland verkocht wordt. Er zijn meerdere reviews over de A-rival Qairos verschenen, deze zijn
allemaal in de Duitse taal opgesteld. 
Ook Lidl biedt deze tracker aan in zijn Duitse assortiment.
In Nederland is deze tracker echter ook verkrijgbaar, bijvoorbeeld online te bestellen bij Conrad.

A-rival Qairos activity tracker
www.Conrad.nl 


Deze tracker wordt met een zwart rubberen bandje om de pols gedragen. Als ik de tracker bekijk, dan vind ik deze wearable niet stijlvol, maar eigenlijk behoorlijk saai. Ik zou de A-rival Qairos niet graag willen dragen, vooral omdat het design niet bepaald mooi te noemen is. Zeker als je de tracker continu wil dragen is een positieve toevoeging aan je uiterlijk belangrijk. Toch bekijk ik deze tracker verder om een volledig overzicht te krijgen.  




De A-rival Qairos heeft meerdere mogelijkheden om activiteiten vast te leggen. Er zit ook een coachende functie in, waardoor je bij lang stilzitten gemotiveerd wordt om te bewegen. 
Behalve bewegingsactiviteiten kunnen ook slaapactiviteiten gemeten worden. Inkomende oproepen en berichten worden tevens weergegeven, door een trilsignaal en een melding op het display. 
Ook is het mogelijk om trainingsactiviteiten weer te geven, de training wordt in het geheugen vastgelegd waardoor je ze achteraf kunt vergelijken. 
De tracker is alleen spatwaterdicht, waardoor deze niet tijdens zwemmen gedragen kan worden. Hij zou wel tegen douchen bestand moeten zijn. 
Opladen doe je met de bijgeleverde USB-kabel. Het opladen duurt 3,5 uur. Dat is een behoorlijke tijd, zeker als je overdag oplaadt mis je een aantal uren van je activiteiten. Een goed alternatief is om de tracker één nacht per week op te laden. 


De tracker heeft een App die geschikt is voor Android vanaf 4.3 en iOS 6 en hoger. Koppeling met je smartphone vindt via Bluetooth 4.0 Smart plaats. Omdat mijn smartphone deze mogelijkheid niet heeft kan ik deze activity tracker niet aanschaffen. Daarnaast is het weinig spannende uiterlijk voor mij ook een reden om deze tracker niet te kopen. 

Omdat de mogelijkheden vrij uitgebreid zijn krijgt deze tracker nét een voldoende in mijn beoordeling. 

Deze tracker is de tweede activity tracker die ik bekeken heb. Ook dit model is niet te koppelen aan mijn Samsung Galaxy S2. Ik vraag me af of het toch tijd wordt voor een nieuwe smartphone, of zal ik toch een tracker vinden die wel te koppelen is? 


Eisen:



Review A-rival Quaros



Betrouwbaar zijn in de registratie
Niet geheel betrouwbaar, GPS mogelijkheid ontbreekt 
Zoveel mogelijk verschillende activiteiten kunnen meten
Geen beschikbare gegevens 
De accuduur moet enkele dagen zijn
Accuduur bedraagt minimaal 1 week. Opladen via USB laadkabel. De oplaadtijd bedraagt 3,5 uur
Compatibele met een Samsung Galaxy S2
Nee, minimaal Android 4.3 of vanaf iOS 6 en Bluetooth 4.0 
Een seintje geven als ik lang stilzit 
Ja
Voeding op een makkelijke manier kunnen toevoegen
Geen beschikbare gegevens 
Instelbare doelen met feedback 
Aanwezig, je kunt dagelijkse doelen instellen  
Er moet een schermpje opzitten 
Aanwezig, blauw LED schermpje, in zonlicht niet duidelijk afleesbaar
Mijn budget is maximaal €150
Prijs € 89.99
Een strak en vrouwelijk design heeft mijn voorkeur
Het design is niet bijzonder en zeker niet vrouwelijk te noemen 
Bijzonderheden/extra mogelijkheden

  • Slaapanalyse
  • Wekkerfunctie
  • Trainingsmodus (duur, afgelegde afstand, gemiddelde snelheid, calorieën, tempo, stappen)
  • Intern datageheugen voor trainingsmodus
  • Melding van inkomende oproepen en berichten
  • Calorieënteller (0-99999 kcal)
  • Dagelijkse doelstellingen zelf te definiëren
  • 36 maanden fabrieksgarantie
Eindoordeel 
​6 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bestel je wearable of smart watch