zondag 26 april 2015

Proteine dieet

Afvallen door eiwitten


Eerder schreef ik dat er ongemerkt een paar kilo's bijgekomen zijn. Ik ben de kilo's weer kwijt!  Niet door de hulp van een activity tracker, ik heb de ideale tracker helaas nog steeds niet gevonden. 
Hoe dan wel? Zoals ik het eerder ook deed: door méé
proteïnes (eiwitten) en weinig koolhydraten te eten. Bij het eten van vetten beperk ik zoveel mogelijk de ongezonde verzadigde vetten. Daarom eet ik magere soorten vlees of kip en alle soorten vis. 
Daarnaast sport ik elke dag: hardlopen of pilates, aangevuld met een uurtje stevig wandelen.  
Op deze manier lukte het me om ruim 2 kilo in 2 weken te verliezen! Ook mijn vetpercentage daalde, dus het is niet alleen maar vocht.
Nog maar 1 kilo te gaan en ik zit weer op mijn streefgewicht.
 
afvallen proteïne eiwitten
Credits: Pingonow Tumblr



Eiwitrijk dieet

Het dieet dat ik volg werkt als volgt: 

Mijn ontbijt bestaat uit een gekookt of gebakken eitje (in een beetje olijfolie). 

Tussendoor snack ik wat worteltjes, een tomaatje of stuk komkommer met een glas water of kruidenthee.  

Mijn lunch is meestal een stukje vis (gerookte of gegrilde zalm, tonijn, maatjesharing etc.) of magere kipfilet. Dit vul ik aan met een portie groenten, zoals sla en rauwkost. 


salmon, lunch
Bron: https://www.flickr.com | Sashi Don - Don Don


Tussendoor neem ik een kop bouillon, wat worteltjes en een handje noten. 

Het avondeten bestaat voor mij uit een stukje vis/kip of rundvlees, met één soort warme groente en één koude groente. Zo is mijn bord toch goed gevuld en mis ik de aardappelen, rijst of pasta niet. 

Tenslotte knabbel ik 's avonds weer wat groenten met een yoghurt dipsaus, eventueel aangevuld met een blokje kaas of worst voor een hartige bite. 

Daarnaast is water drinken heel belangrijk, maar ook kruidenthee of een kop bouillon is prima. Bouillon beperk ik wel tot maximaal één kop per dag vanwege het zoutgehalte. Overdrijven met water drinken is niet nodig: 1,5 tot 2 liter water en kruidenthee is genoeg. 


Suikers


Het dieet is simpel en over het algemeen goed vol te houden. Meestal heb ik tussendoor weinig trek. Omdat het aantal koolhydraten in de vorm van suikers maar gering zijn, wisselen de bloedsuikers ook maar weinig. Dit heeft een positief effect op het hongergevoel en het afvalproces. 
Dit dieet is op deze manier niet geschikt om langdurig te volgen. Daarvoor is het te beperkt en te laag in calorieën. Om een goede start te maken naar een volgende fase is het wel erg effectief.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bestel je wearable of smart watch