vrijdag 20 november 2015

Smartphone Samsung Galaxy S5

Het is zover...ik heb eindelijk een andere smartphone gekocht! Mijn oude telefoon had na 3,5 jaar toch echt zijn beste tijd gehad en liet me steeds vaker in de steek. Omdat ik niet meer zonder een smartphone kan, ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe telefoon. Vanwege mijn eerdere zoektocht naar de ideale wearable, nam ik wel een paar extra eisen op. Vooral de mogelijkheid om te kunnen synchroniseren met een wearable was een belangrijke voorwaarde. Ook de mogelijkheid om activity apps toe te voegen is uiteraard erg belangrijk. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Samsung S5 Neo. 

S Health 

De nieuwere Samsung smartphones beschikken over de app S Health, waarmee eenvoudig een aantal gegevens vastgelegd kunnen worden. De app heeft een stappenteller, je kunt zelf andere activiteiten toevoegen. Je kunt zelf doelen kiezen en krijgt een signaal als je doel behaald is. Daarnaast kun je heel eenvoudig je voeding opslaan, nachtrust toevoegen en aangeven hoeveel water en hoeveel koppen koffie je gedronken hebt. Op mijn telefoon zit daarnaast zelfs een extra functie waarmee ik eenvoudig de hartslag kan meten. 


S Health Samsung

Het gebruik van de stappenteller gaat heel eenvoudig en de meting gebeurt zeer accuraat. 


Google Fit

Het online platform Google Fit kan ook gekoppeld worden. Google Fit registreert eveneens activiteiten. Vanaf november 2015 vertoont Google Fit ook informatie uit andere apps. Het gaat vooral om apps voor voeding en slaapgedrag. Google werkt samen met onder andere MyFitnessPal, Fatsecret en Sleep as Android. De app zal daarnaast gedetailleerder worden in het registreren van de inspanning. Snelheden en routes van fietsen, wandelen of rennen worden vastgelegd. De app kan daarnaast verbonden worden met Android Wear. 


Conclusie

In de nieuwere smartphones zitten diverse mogelijkheden om activiteiten te registreren. Daarnaast kunnen andere gegevens gekoppeld worden. Met zoveel functies en mogelijkheden is de smartphone tot veel in staat. Als je altijd je smartphone bij je hebt kan deze ook prima dienen als wearable. Afhankelijk van eigen wensen, sportactiviteiten en leefstijl kun je daarom toch een activity tracker aanschaffen of volstaan met je smartphone. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bestel je wearable of smart watch